Ny omdømmefilm i TV og biografer
Landbrug & Fødevarer fortsætter erhvervets store omdømmekampagne. En ny reklamefilm bliver i de kommende uger vist i biografer og på TV.
Landbrug & Fødevarer går på TV2 i ugerne 18, 19 og 20 med en 35 sekunders reklamefilm. Filmen vil sideløbende med TV-spottet blive vist i biografer over hele landet.
TV-reklamer er stadig det stærkeste emotionelle medie vi har. Med billedsiden berører vi en lang række emner, der tilsammen tegner et portræt af vores erhverv.
Omdømmefilmen er målrettet den brede danske befolkning og er en del af vores fortsatte arbejde for at fastholde vores accept og goodwill i befolkningen. Den skal på visionær vis vise et erhverv, der bidrager til det danske samfund og stadig understrege, at erhvervet går forrest i ord og handlinger, når der skal findes en vej frem.
Det giver os legitimitet i befolkningen, og derved skaber vi os samtidig legitimitet politisk. Uden befolkningens opbakning til vores erhverv, kan vi ikke skabe politiske resultater.
Kampagnen har givet os indflydelse og taletid
Filmen er seneste skud på stammen i 6 års massiv fokus på omdømmekommunikation. En kommunikation som har placeret Landbrug & Fødevarer et helt nyt sted som interessevaretager. Kendskabet til organisationen er steget. Der er vundet en række politiske slag. Investeringen på 90 mio. kr. i den målrettede omdømmekampagne har sikret organisationen mere indflydelse, taletid og ikke mindst ’license to produce’.
Men vi er til stadighed udfordret som erhverv, og skal derfor fastholde vores tryk ud mod danskerne. Vi skal stå ved vores forskellige produktioner og understrege vores politiske budskaber.
Vi kan ikke sige alt på 35 sekunder, men vi kan faktisk sige en hel del – og ikke mindst efterlade et positivt indtryk af et professionelt drevet erhverv med potentiale og visioner, som vi alle kan være stolte af.
Noget at leve af – Noget at leve for
I 2016 valgte Landbrug & Fødevarer at skrive et nyt kapitel til omdømmeprojektet, ved at tilføre et nyt ’pay off’ til kampagnen og husets strategiske kommunikation. Dette blev til ”Noget at leve af. Noget at leve for.”
Noget at leve af – handler på den ene side om, at erhvervet leverer det daglige måltid til danskerne. Men det handler også om, at erhvervet er nødt til at have nogle fornuftige rammebetingelser for at overleve.
Noget at leve for – handler om, hvad erhvervet drømmer om. Hvad man står op for. Hvad man arbejder for. Hvad man vil bidrage til samfundet med i forhold til kvalitet, fødevaresikkerhed og miljøhensyn. Med den nye film viderefører vi erhvervets store omdømmekampagne og understøtter vores fælles kernefortælling om, at der er så meget at leve af og leve for.