2.600 københavnere smagte på erhvervet under Kulturnatten på Axelborg
Da klokken slog 18:00 fredag aften åbnede L&F dørene til et veludsmykket gammel Axelborg og bød den lange kø af ventende gæster fra Kulturnatten velkommen. Her mødte de over 2.600 gæster et udvalg af fødevareproducenter fra forskellige dele af fødevareklyngen, når de gik op igennem Rotunden – og det har en enorm værdi i det lange løb.
Forrige fredag aften åbnede Landbrug & Fødevarer atter engang Rotunden op for gæsterne på Kulturnatten i København. På aftenen kunne man ikke blot beundre gammel Axelborgs fine arkitektur, men de kunne også møde et udsnit af de fødevareproducenter, som L&F repræsenterer – og ikke mindst smage på nogle af de mange kvalitetsprodukter, de havde med. Og begejstringen var stor hos både gæster og de deltagende virksomheder:
-Vi er rigtig glade for, at vi er med i år, det er så fedt. Stemningen er god, og folk er virkelig nysgerrige på at møde os, fortæller Simon Søegaard Jensen fra DYRBAR.
-Kulturnatten på Axelborg er en genial mulighed for os at møde vores forbrugere i øjenhøjde og ikke mindst vise dem, hvad vi kan ved at lade dem smage på vores produkter, fortsætter han.
Spørge- og smagelyst
Bevægede man sig op gennem Rotunden emmede rummet af snak og nysgerrighed, og der var stor interesse i at møde de forskellige fødevareproducenter rundt omkring på salene:
-Jeg er meget positivt overrasket over, hvor mange der er kommet i aften, og hvor spørgelystne folk er. Det giver os rigtig god mulighed for bl.a. at fortælle, at en kartoffel ikke bare er en kartoffel og få fortalt vores egen og kartoflens historie. Det har en stor værdi for os, forklarer Quality and Compliance Manager, Anne-Kathrine Hauge fra Danespo imens hun forbereder en stor omgang smagsprøver af kartofler til de mange gæster.
Det hele værd
Den generelle begejstring for arrangementet vækker også stor glæde hos L&F:
-Jeg har fået så meget positiv respons fra både gæster og de deltagende virksomheder. Alle virker til at have haft en rigtig god oplevelse på Kulturnatten i år, og det er helt fantastisk at se efter lang tids planlægning, forklarer brandingrådgiver i L&F PA & Kommunikation, Charlotte Bie Sonnichsen.
Man kunne møde i alt 10 fødevareproducenter på aftenen, og flere havde rejst langvejs fra for at deltage:
-At tage herind for at deltage har bestemt været det hele værd. Det er en øjenåbner på mange måder at møde slutforbrugeren og få skabt en dialog med dem. Da får vi nemlig muligheden for at gøre dem opmærksom på os og vores høje kvalitetsgrøntsager næste gang, de har indkøbskurven i hånden, fortæller salgschef, Morten Blankschøn fra Nordic Greens, som var rejst fra Odense.
Der var over 2600 gæster, der besøgte kulturnatten fredag aften og i år kunne de møde:
- DYRBAR
- Danespo
- Flensted
- Nordic Greens
- Lammefjordens Grøntsagslaug
- Bælg
- Tvedemose
- Velfærdskød
- Nørgaards Geder
- Naturfrisk
Kilde: Landbrug & Fødevarer